دکتر فریدون عباسی رييس جدید سازمان انرژي اتمي کیست؟


یزدفردا :سرویس خبر "علی آبادی خبر نگاریزدفردا :نام فریدون عباسی دوانی  اولین بار به همراه خبر عملیات تروریستی در میدان دانشجو تهران و شهادت شهید دكتر مجید شهریاری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی در رسانه ها منتشر شد .

در  آن حمله ناجوانمردانه تروریستی دکتر فریدون عباسی دوانی مجروح شد.

وی  از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده وسابقه حضور  در جبهه های جنگ تحمیلی را درکارنامه داشته وبعد از جنگ دکترای فیزیک هسته ای گرفته است.

وی از سال 72 عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین (ع)سپاه شده و در ادامه به ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه منصوب شده است . وی همزمان نیز در وزارت دفاع کار تحقیقات هسته ای را شروع و در حماسه بزرگ هسته ای ایران نقش ویژه ای داشته است .

عباسی از متخصصین لیزری وزارت دفاع و از معدود متخصصان جدا سازی ایزتوپ بود. وی مسئول آموزش و تحقیقات هسته ای وزارت دفاع نیز بود. فریدون عباسی ریاست گروه فیزیک در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم داشت ولی بندرت به این دانشگاه میرفت.

وی روز دهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ توسط محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور به علت خدمات علمی به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوری و ۲۷ مهرماه امسال نیز در مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور پرویز داوودی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

فریدون عباسی دوانی از جمله افرادی بود كه در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت كه در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، (برابر با ۴ فروردین ۱۳۸۶) به تصویب رسید، مورد تحریم قرار گرفته بود.

عباسی ۵۲ ساله امروز توسط دکتر احمدی نژاد رییس جمهور ایران به عنوان معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي منصوب  گردید .

حکم انتصاب وی توسط دکتر احمدی نژاد رییس جمهور ایران بدین شرح صادر گردید:

 جناب آقاي دكتر فريدون عباسي

براساس اصل يكصد و بيست و چهارم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد، تدين و سوابق مفيد علمي و اجرايي، به موجب اين حكم جنابعالي را به سمت «معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي» منصوب مي‌كنم.

اميدوارم در دوران جديد كه سرشار از پيروزي، عزت و درخشش براي ملت ايران است، با استعانت از خداوند متعال و با استفاده از انديشمندان و متخصصين و نيروهاي جوان و خلاق در انجام وظايف محوله و استفاده از همه ظرفيت‌هاي مفيد و سازنده انرژي هسته‌اي در بخش‌هاي گوناگون صنعت، كشاورزي، پزشكي و نيرو و در پناه عنايات حضرت ولي‌عصر(عج) موفق و مويد باشيد.

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا